torsdag 7 maj 2015

Dag 127 ... Ungefär nu har jag gjort ett beslut!

Jag hade ställt vissa krav på mig själv och försökte tvinga in mig i vissa "mallar", bl.a. att denna blogg skulle innehålla ALLT jag äter. Detta blev jobbigt för mig, så nu har jag valt att anpassa bloggen efter mig själv. Jag postar eventuellt något jag äter eller så skriver jag bara ner någon tanke.
Denna långa " tystnad" har berott på att jag trott att jag måste fylla i allt som hänt under denna tiden och det kan jag inte leva upp till. Detta är ett steg närmare mig själv. Jag håller på o lappar ihop mig själv, försöker iaf. ...
Så här kommer nu några dagars uppdatering men sen blir det lite mer tomt, av den anledningen att jag övergått till att använda Lifesum lchf-app så jag skriver inte vanlig matdagbok. (Vet inte om det skulle gå att dela via appen matdagboken hit? Ska kolla...)

Annars har jag ätit som förut förutom att det blivit en massa fusk på senare tiden, något jag återkommer till senare.

Här följer några dagars dagbok:

Dag 106

Väcktes 5.00 am...

(ca. 7.00) -en mugg kaffe med smör och lite ost
(ca. 9.30) -linfrön med grädde
(ca. 13.00) -en portion stekt köttfärs med broccoli, majonnäs och ost, ett par paranötter (nästan 4km promenad, del 2 i träningen)
(ca. 19.00) -en portion köttfärs med broccoli, majonnäs och minitomater

Dag 107

Väckning kl 5.00...

(ca. 6.15) -två stekta ägg med ost och smör, en mugg kaffe med smör och grädde
(ca. 9.45) -några paranötter och bcaa (tränade)
(ca. 12.45) -ett stekt ägg med smör och cheddarost
(ca. 14.30) -linfrön med grädde och lite ost
(ca. 21.15) -en portion köttfärs med broccoli, smör och majonnäs, lite lax och ett glas vitt vin

Dag 108

Sov till ca. 9...

(ca. 12.00) -ett kokt ägg och en mugg kaffe med smör och grädde, lite ost
(ca. 14.30 -paranötter och ett glas vin (knappt 6 km promenad, träning del 3)
(ca. 19.30) -ett stekt ägg, lite grönsaker, lax, majonnäs och ett glas vin
(ca. 21.00) -ett litet glas vin

Dag 109

Steg upp ca 12...

(ca. 12.30) -en mugg kaffe med rypsolja och mjölk (fanns inget annat hemma) och lax med majonnäs och lite ost
(ca. 15.00) -paranötter och ett glas vin (städade)
(18.15) -lövbiff med sallad, kryddsmör och gröna bönor
(ca. 23.00) -lite lax med majonnäs och ett glas vin

Dag 110

Blev väckt kl 8.00, steg upp efter 9...

(ca. 10.00) -ett kokt ägg och en mugg kaffe med smör och grädde, samt ost
(ca. 12.30) -ett halvt glas vin och en kopp kaffe med grädde
(ca. 17.15) -en portion köttfärs med grönsaker, sallad och smetana, mascarpone till efterrätt
(ca. 21.45) -ost med smör och lite vin

Dag 111

Vaknade 6.00, steg upp 7.45...

(ca. 8.15) -ett stekt ägg och en mugg kaffe med smör och grädde, massor ost (löpträning, del 4, joggade ordentligt)
(ca. 11.30) -smetana med proteinpulver (whey-80, vanilj, stevia) och lite bcaa, lite mascarpone
(ca. 15.30) -en mugg kaffe med smör och grädde, lite ost
(ca. 17.45) -en stor portion kebab med sallad
(ca. 22.00) -en halv burk öl (Sandels 2,9 % Kh)

Dag 112

Väckning 7.00... Mycket trött.

(ca. 07.45) -en mugg kaffe med smör och grädde, stekt ägg med smör och ost (tränade)
(14.10) -ett kokt ägg och ett stekt ägg, ett par ostskivor
(ca. 17.30) -en portion köttfärs med smör, smetana och sallad, ett glas vin (cafe de Paris) (storstädning i köket)
(ca. 23.00) -smetana och sallad

Dag 113

Väcktes kl 9... Trött!

(ca. 10.30) -ett kokt ägg och en mugg kaffe med smör och grädde (löpträning del 5, joggade 4x2 min!)
(ca. 13.00) -ett kokt ägg, minitomater, ost och ett glas vin (städade....)
(18.00) -en portion biff, grönsaker, smör, grynost, gurka och minitomater
(ca. 19.30) -en kopp kaffe med grädde
(ca. 21.45) -ett glas vin

Dag 115    (nu börjar det fattas dagar...)

Kalas, fuskdag....

Dag 116

Fuskdag, igen. Kalaset fortsätter...

(Här kände jag mig så smal och frisk, fick komplimanger för min figur av några gäster och det ledde till att jag trodde jag kunde slappna av och tillåta mig äta mer än jag velat... Misstag.)

Dag 117

Väckt 5 am... Vill äta "rent" idag !

Dag 119

Jättetrött. Mår "bra" av vin....

Dag 120

Fuskdag, igen. Suck.

Dag 121

Fuskdag :( (men bara typ "halva" dan ;P)

Dag 122

Gick någorlunda ok....

(ca. 10.00) -en portion proteinpulver med grädde och kokosflingor, en mugg kaffe med smör och grädde (löpträning: 6,5km, varav 15 min löpning, yeij! I ösregn...)
(ca.17.00) -en biff och grönsaker, med majonnäs och en smula grynost
(ca. 20.00) -en mugg kaffe med grädde och ost, ett glas vin

Dag 123

Vaknade lite före 9am...

(Blev inget mer skrivet....)

Dag 125

(Löpträning: 4x3 min, var tufft, men klarade det!)

Dag 126

Fuskdag. Sista, enligt planen.

(Tränade, gym.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar