tisdag 17 februari 2015

Dag 48

Glad fastlagstisdag! (som vi säger hos oss...)

(ca. 09.45) -en mugg kaffe med grädde och ett par skivor ost
(ca. 12.00) -en portion grönsakssoppa (med champinjoner, broccoli, blomkål, ärter, ost m.m.), lite lax, ägg, gurka, tomat, ost och en kopp kaffe med mjölk (4,8% kh) (Hela familjen var o hälsade på hos mor, jag fick tacka nej till många frestelser, det var inte lätt men jag klarade det!)
(15.30) -en portion grönsaker (broccoli, blomkål och någon morotsbit) stekta i smör och med ett täcke av ost på, med smetana och minitomat (drygt 45 minuters promenad och sen bad i badkar)
(ca 21.00) -lite stekt ägg (som blivit över från bakningen, var hungrig)
(ca. 21.30) -två "fastlagsbullar" enl. receptet Semlor Paleo à la PriMaten och olika glutenfria semlor LCHF (jättestolt att jag lyckades baka dem! Ändringen i receptet var att jag lämnade bort sötningen helt, så ingen annan än jag tyckte om dem, utom älsklingen som var snäll :) Kolla bilderna!)
Dagens goda mat
Mina egna LCHF "fastlagsbullar"  ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar