onsdag 14 januari 2015

Dag 14 - Två veckor avklarade!! :)

Hej kära läsare! :)

Blir ett långt inlägg nu när jag slarvat med uppdateringen:


Dag 14

 Var jättetrött när jag blev väckt kl. 8-8.30, började redan då känna mig hungrig!
(ca. kl. 9.30) -en mugg kaffe med grädde och ett stekt ägg
(Kl.11.45) -två skivor polar ost (inte hungrig men behövde energi, slut, jobbat)
(ca.16.15) -en portion köttfärsbiffar (med paprika, lök, ägg och fibrex) och smetana, grynost och gurka (ute på promenad, inte så trött)
(ca.19.00) -två köttfärsbiffar med smör och en ostskiva (mätt!)

Tänker INTE äta mer idag. Började med att skriva in lite mer detaljer såsom klockslag... och nu lyckades jag få bilderna lite bättre! :)

Köttfärsbiffarna, samma recept som "korvarna" ;)














Dagens middag!


















Dag 13

Idag har jag nästan klarat 2 veckor, SNART! Tycker det har gått otroligt snabbt och ganska smärtfritt, trots förkylning och första dagarnas abstinens.
-en mugg kaffe med grädde, samt en liten skiva ost
-köttfärs"korvar" (gjorda med ägg, paprika, lök och fibrex) med remouladsås, smetana, grynost, lite gurka och en minitomat
(ca. kl. 20) -lite lax, mozzarella ost, några skivor polar ost (fet), lite köttfärs med en klick smetana.

Köttfärskorvarna :) jag orkade bara med 5st.




Såser!












Och fortsättningen på förrgårdagen:


Dag 12

-en näve macadamia nötter och några skivor ost
-en portion ägg och tonfiskröra med vitlök och en nypa fibrex i, med grynost, smetana och remouladsås; ihoprört
-en pytteportion köttfärs med lök och en klick smetana (typ 1dl köttfärs och 2 tsk sås. Hade TÄNKT äta mer men insåg att jag faktiskt var MÄTT, så jag lät bli! Smart va? ;)

Början på dag 12 skrev jag alltså i förra inlägget, blir det rörigt att spjälka upp dagarna såhär? Jag tror det. Försöker att ej upprepa detta misstag, men tycker ändå det känns onödigt att skriva samma grej två gånger...så det får nu bli så här.

Sen vill jag tillägga att ifall ni undrar över vikten så kan jag säga att jag *känner* att jag är lite lättare, magen verkar ha krympt men jag har alltså inte vägt mig sen jag började min resa. Då var jag ju nästan 90kg..
Planerar att väga mig tidigast 1.2, i februari. Detta pga. att jag vill se ordentliga resultat! Jag gillar inte att väga mig ofta och få se typ minus -0,2 kg eller -1kg, eller ve och fasa +0,2kg eller mer! :O  Därför väger jag mig inte än. Vill ju helst att vågen ska visa ett tal som börjar på 7... snart, fast jag fattar att jag knappast kommer ha gått ner 10 kg än i februari, men allt i rätt riktning räknas! ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar