onsdag 7 januari 2015

Dag 4

Nu är typ halva dagen avklarad, jag märkte att magen inte ännu anpassat sig då den beter sig aningen chockerat.
Jag äter alltså LCHF (lågkolhydratskost med högt fettintag) och planerar att inte göra några undantag förrän 24.12.2015 typ, OM jag inte mirakulöst nog hinner gå ner 30kg före det... Förutom att jag får dricka lite torrt vitt vin på min födelsedag.
Annars vill jag hålla mig väldigt strikt. Så lite Kh som möjligt, då de är det som fungerar bäst för mig iaf. ur viktnedgångs synvinkel.
Min vikt 31.12.2014 var 89.7 vilket enligt BMI betyder fetma då jag bara mäter 169.5cm i längd.
Min målvikt är 62kg men under 70 är en seger! Jag har inte vägt under 70kg på typ 10 år, men närapå flera gånger. Har varit en riktig jojo-bantare och åkt mellan 70 och över 90kg massvis med gånger.
Till följd av mina tidigare ohälsosamma vanor har jag utvecklat ett jobbigt sockerberoende, och jag tackar Bitten Jonsson, kostdoktorn Andreas Eenfeldt och Anna Hallén för alla redskap och all lärdom jag fått. Finns många flera att nämna men jag tar det en annan gång.
Nu måste jag skriva ner allt jag ätit på detta nya år (och liv) innan jag glömmer bort något:


Dag 1

-två muggar kaffe med grädde
-en bit fet ost
-en stor portion tonfisk med smetana (med mycket kryddor i)
Under dagen drack jag mycket vatten och tog en rejäl tupplur under senare delen av eftermiddagen (före sista måltiden)
Dagen gick bra utan större bekymmer.


Dag 2

-ett stekt ägg
-en mugg kaffe med grädde
-en portion knackkorv (3%Kh) med broccoli stekt i massor smör
-en kopp kaffe med grädde
-några skivor ost
Drack mycket vatten men kände att jag saknade nånting, kände mig "duktig"...


Dag 3 (igår)

-ett stekt ägg
-en mugg kaffe med grädde
-två portioner köttfärs med broccoli, blomkål, ägg, någon knackkorv samt ett par små bitar morot stekt i massor med smör samt kryddat.
-några skivor fet ost
-lite grynost (keso 2%Kh)
-en skiva kalkon (under 1% Kh)
Förutom vanligt vatten drack jag mineralvatten med magnesium och någon naturlig arom (0%Kh och inga sötningsmedel)
Under eftermiddagen igår fick jag ett enormt sötsug och en hemsk trötthet, barnen bakade pepparkakor och det var HEEEMSKT...!!


Dag 4 (idag)

-ett stekt ägg
-två muggar kaffe med grädde
-några skivor ost
-lite grynost
Och det kommer nog till ännu eftersom jag ej ännu ätit middagen...

Middagen blev rester från gårdagen, alltså:  
-en portion köttfärs med broccoli, blomkål, ägg, någon knackkorv, kryddat och stekt i massor med smör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar